Velkommen!
Bloggen ser best ut i Mozilla Firefox.

tirsdag 3. april 2012

Svart påskesnop

Det er gode tider for dem som liker mørk musikk i Oslo. På fredag åpnet en ny fotoutstilling på flotte Galleri MAP. Den heter Norwegian Metal In Concert og består naturlig nok av konsertbilder. Fotograf og radiomann Per Ole Hagen har latt seg begeistre av den estetiske siden ved metal, og bildene er full av røyk, lys, langt hår, nagler og enorm spilleglede. Utstillingen var variert og fargerik (kanskje litt overraskende!), og fredagens vernissage ble godt besøkt.





Galleriet spilte metal i bakgrunnen hele tiden. Morsomt og modig! Jeg passet på å legge igjen en hilsen i gjesteboken, og nikket gjenkjennende mot musikkspilleren, som bød på Kvelertak akkurat da.



Noen av fotografiene fantes i store utgaver, inngravert i aluminium. Jeg hadde ikke hat noe imot å ha en slik metallisk metal-hyllest på veggen! De kostet 10 000 kroner, da, så jeg må nok finne en pengesekk først.



Jeg har selv vært publikum på minst tre av konsertene som er representert. Gåsehuden meldte seg fort.



Vi fikk hvitvin i plastglass, og jeg plukket med meg noen brosjyrer, for det skjer flere ting på metalfronten!


Popsenteret (som fikk sitt eget innlegg for litt siden) har nemlig også åpnet en egen metal-utstilling nylig, og i morgen begynner Infernofestivalen. En firedagers internasjonal feiring av den mørke musikken, her i Oslo. Hurra! Jeg får bare med meg én dag, fordi jeg planlegger en liten utflukt, men jeg gleder meg!

Påsken behøver ikke bare være gul! Den kan være litt svart også, og jeg elsker det.

7 kommentarer:

  1. jeg ble skuffa, for jeg trodde det var metall som i blankt og hardt og jordfarget og sånn, og jeg elsker metall.

    men ganske artig med denne typen metall på en utstilling.

    SvarSlett
  2. Å, herlig! Stas at metallen får velfortjent oppmerksomhet. Og så synes jeg du er så flink til å benytte deg av alle mulige kulturtilbud! Jeg drømmer om storby innimellom nettopp derfor, men egentlig utnytter jeg ikke det tilbudet som er i min lille by en gang :P

    SvarSlett
  3. jeg kan si , jeg vet igenting om morke musikk;selv om jeg hardt lyttet til 3 minutter, din "spotify" siste. men jeg elsker a laere , og jeg dumt spurte om denne mangelen takt av scancion ikke ga mot " Mimesis".. og lurer pa om dette skinning ,bare si etsted som ikke har tilfelle tilbake pa sted..den "geno-ting" koble i individ pa prosess pulsionel det ubevisste.jeg har sjeden sett gasehuden som du hadde. men gode ting hyggelig og kjempegod moro! for meg , pasken: vil bli ikke kanin mork sjokolade!!( ici non plus je n'avais ma place; mais j'ai essayé!pardon. ) bruno

    SvarSlett
  4. Så mange fine bilder!!!! Liker!!

    SvarSlett
  5. Oi, så stilig! Elsker konsertbilder, og disse var ekstra herlige!

    God påske, fine :)

    SvarSlett
  6. kjersti: Oi, haha, beklager at det kunne misforstås!

    Ane: Helt enig! Takk, så hyggelig, det er mye spennende å ta seg til i Oslo!

    Maren: <3

    Bruno: Ja, folk reagerer jo forskjellig på ulike musikk-typer... Håhå, jeg er ENDA mer glad i mørk sjokolade enn i mørk musikk!

    motionocean: Ja, det syntes jeg også! Jeg blir så inspirert!

    Maria: Fortsat god påske til deg også!

    SvarSlett

Alltid koselig med kommentarer!